onsdag 28 mars 2012

Pratat i Radio Väst=)

Ja, det var ju lite kul då...att jag kom fram till Radion när jag ringde in till direktsändning! Jag var ute och gick en promenad mot Ransberg och hade radion på i örat. Jag lyssnade på Radio Väst, där de hade besök av en trädgårdsmästare som lyssnarna fick ringa in och ställa frågor till. Jag har lyssnat på honom förut och tänkte ringa den gången, men det blev inte av. Men idag så! Jag ringde och blev strax inkopplad till programmet. Vi ska nämnligen göra om lite i trädgården här hemma. Till höger på framsidan av huset har vi en jättefin syrénhäck. Den har funnits även till vänster, men mor och far gjorde om detta till en rabatt med rosor. Tanken är att plantera häcken där igen och ta bort rabatten, för att få lite "inramning" kring huset och insynsskydd mot vägen. Detta fick jag alltså råd om hur jag ska göra. Roligt!

För övrigt har jag idag pluggat och varit på hemgrupp hos Malin och Roger. Vi delade lite tankar kring påskdramat och Malin läste lite ur en bok som handlade om att VÄLJA GLÄDJE. Mycket tänkvärt!

Så....jag väljer att vara glad och nöjd för:
Min tro
Min familj
Min församling
Mina vänner
Mitt hus
Min säng
Maten i kylskåpet
...livet!

...och inte gnälla över:
Tvätten
Disken
Vädret
Att fönstren är smutsiga
Att bläckpennan inte fungerar
...och allt annat onödigt som iallafall jag gnäller över ibland.

3 kommentarer:

  1. Vem var det som hittade ditt klipp från radion? :-)

    Jag väljer att vara tacksam för min underbara syster! Hon betyder så otroligt mycket för mig.
    Du lyssnar på mig och kommer oftast med goda råd. För mig är du guld värd!!
    Älskar dig massor♥.

    SvaraRadera
  2. Hördet förattere !

    SvaraRadera