torsdag 8 mars 2012

Internationella kvinnodagen!

Vad innebär det egentligen? Internationella kvinnodagen. Får kolla detta.....

På Wikipedia läser jag att dagen instiftades 1910 och att den uppmärksammar ojämställdhet och kvinnors situation över hela världen. Bra dag!

Angående ojämställdhet så ligger vi väldigt bra till här hemma iallafall=) Vi delar på det mesta, utom barnafödande, vilket antagligen inte behöver någon närmare förklaring än att det bara är jag som kan detta, av naturliga skäl=) Jag har bytt ut det mot något som jag inte kan. Laga bilar. Det kan jag INTE. Mottot är liksom att den som är hemma fixar markservicen. Tvätt, matlagning, disk, städ.......osv. Vi är ganska sällan hemma samtidigt (tråkigt, ja....) och behöver därför inte gnälla om vem som ska göra vad. När vi är hemma samtidigt, vad gör vi då? Slåss om tvätten? Nej! Då hänger vi tvätten tillsammans. Låter väl trevligt? =) Jämställt iallafall, haha!

Så idag är det jag som är hemma. Då vet ni vad jag har gjort alltså!

2 kommentarer:

  1. Finaste Syster♥Du förtjänar endast de bästa!
    Jag firar dig med en stor kram på denna dagen!

    Älskar dig och är så glad att just du är min syster!

    SvaraRadera
  2. Åh, TACK! Det samma till dig ♥♥♥

    SvaraRadera