torsdag 29 mars 2012

Bakat och fixat påskgodiset!

På tal om att kritiskt granska sina egna normer och värderingar...(det är temat på våra föreläsningar just nu). Utblommade tulpaner. Är det fult? Varför är det fult? Varför är det inte fult? Ska man slänga dom? Varför ska man slänga dom? Varför ska man inte slänga dom? Det är vad vi håller på med i skolan just nu. (Dock handlar det inte om tulpaner...utan om förskolans verksamheter). Om jag slängde dom? (Ja, det gjorde jag...)


Innan jag åkte hem från skolan idag så stannade jag och köpte påskgodiset till alla påskbrev. Tycker det är skönt att vara ute i god tid! Så ikväll fixade jag och Ellen klart alla påsar.

De packades in i påskbreven som är målade sen länge!

Hela familjen har varit engagerade i målandet! Tur att man har barnen att "skylla" på. (Jag tycker fortfarande att påskbrev är jättekul!).

Inget genustänk här inte...HAHA! Påskgumman fick rosa kjol och och påskgubben blev som ni ser blå och grön. Kan dock lova er som har genusglasögonen på, att detta kompenserades på mina resterande påskbrev. Har tyvärr inget bildbevis men...

Bakade ett par plåtar med såkallade "snabbullar" ikväll. De är jättegoda och lätta att göra. Ett bra alternativ till vanliga muffins och vetebröd. Jag brukar säga att de är som muffins med bullsmak!
Tulpanerna ersattes förövrigt av en bukett vitsippor!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar