torsdag 9 februari 2012

Jag och Ellen=)

Ikväll när Lea var hos en kompis och lekte och Joakim jobbade så fick jag och Ellen lite egen tid. Skönt att få tid med bara ett barn ibland! Vi fikade och spelade spel...
Vi spelade Wii- Just Dance 3. Jättekul! Dock är det fullständigt omöjligt att vinna över Ellen!


Ellen hade som förslag att vi skulle hitta på varsin egen lek. Min döpte jag till "Lilla burken". Det gick ut på att skjuta en Vaselinburk mellan varandra över ett bord. Burken skulle stanna vid kanten, utan att falla över. Vann gjorde den som lyckades få burken att stanna utan att den föll över kanten. Vi körde försten till 5. Jag vann! (Minns att vi körde en variant av denna i högstadiet, på borden i kapprummet. Då hade vi niveaburkar eller ultra, som det hette).

Ellens lek hette "Låtstegen". Det gick ut på att jag skulle stå på en lapp på golvet och försöka sjunga på en låt, som hon hade sagt ett ord från. Ex. Hon sa ordet "tankar" och då skulle jag sjunga en låt med det ordet i. Om jag gissade rätt, fick jag gå vidare till nästa lapp. Kul!

En mysig kväll som vi nu avslutar med kvällsmat! Chiabatta (segt bröd, som Ellen kallar det).








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar