torsdag 2 februari 2012

Godkänd=)

Läste just det efterlängtade och roliga beskedet att jag är godkänd på senaste kursen, Didaktisk matematik. Härligt! Måste få vara lite stolt över mig själv...

I höstas hade jag en riktig "perss" med tanke på utbildningen. Det var en rolig och väldigt lärorik kurs, men eftersom jag har problem med "min egen matematik" så var den också väldigt jobbig och svår. Den fruktade matematiktentan skapade minst sagt oro och ångest och jag var mer eller mindre säker på att jag inte skulle fixa den...men tänk, det gjorde jag! Gud var med, precis som jag hade bett om=) Dagen som vi fick besked om vi klarat oss eller inte var nog den gladaste dagen för mig hittills i utbildningen. Det som var så jobbigt var att vi skrev den så sent (fyra dagar före jul) och vi fick inte besked föränn 4/1. Så tentan låg liksom där i bakhuvudet över hela jul och nyår och det var så jobbigt att behöva vänta på resultatet. Men det kan vi alltså nu lägga till handlingarna!!

Är så tacksam till alla studievänner som stöttat, gett råd och hjälp mig igenom den tunga kursen. Tack Veronica och Marita för hjälp, goda råd, "peppning" och för att ha lånat ut all kurslitteratur till mig!! =) Tack till den klockrena studiegruppen Jessica, Johanna och Sofia, dessa tre fantastiska vänner som jag är väldigt glad över att fått lära känna. Bätte grupp kan jag inte ha fått! Vi har kämpat oss igenom det tillsammans och dessutom haft några väldigt roliga träffar med många skratt! Lycka till under våren! Största kramen till er alla!

1 kommentar: