onsdag 1 februari 2012

Återbesök hos solstrålarna på Solstrålen!

Tillbaka på Solstrålen idag! Vi genomförde vår temauppgift, att rita och måla en vithaj i naturlig storlek... Kan tillägga att de kan bli 6-7 meter långa! Vi fick tag på en sån där stor rulle med papper, mätte upp 6 meter och skissade upp en vithaj. Barnen fick sedan måla den med vattenfärg och det blev en klar succé! Det var en riktigt lyckad uppgift, så nu har vi mycket roligt att skriva om i rapporten. Imorgon blir det studiebesök med studiegruppen på "Plasten", vilket jag tycker ska bli väldigt intressant. Har varit där en gång för typ 100 år sen, men inte på någon riktig rundvandring, vilket det blir imorgon=)

För övrigt har jag idag skrivit klart en Laborationsrapport och diskuterat naturvetenskap med klassen på onlineseminarium. Ett klockrent sätt att ha seminarium på måste jag säga! Man kan skriva precis när man vill och är således inte beroende av någon speciell tid eller plats. Mer sånt röstar jag för!

Lea har gjort en liten intervju med mig idag=) Hon har en såndär "mina vännerbok" som hon fyllde i. Favoritfärg, favoritmat, favoritmusik osv...ja, ni vet! Kommer så väl ihåg dessa böcker från när jag själv var liten. Jag tyckte de var så otroligt roliga att fylla i själv, så jag minns att jag fyllde i mina egna! Haha! Nån mer som känner igen sig...? Vågar till och med erkänna att jag tycker det är kul än idag...

Läste just om den årliga båtmässan i Göteborg (3-12 feb). Varför kommer jag aldrig iväg på detta fantastiska arrangemang?! Under flertalet år har jag liksom tänkt "åh, vad kul, det måste vi åka på", men icke...det har ännu inte blivit av. Ärligt talat så vore det väldigt kul! Kanske, kanske att det kan bli i år då! Annars finns ju chansen 2013...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar