torsdag 27 september 2012

Sommarens stora fångst!

Eftersom jag inte har gjort något inlägg med bilder på den STORA fisken jag fick tidigare, så kan jag ju göra det nu. Det var en av sommarens höjdpunkter måste jag erkänna, även om jag inte är någon storfiskare i den bemärkelsen att jag fiskar så ofta och gärna. Dock har det blivit fler fisketurer än vanligt denna sommaren.

Vi var ute en kväll jag och Jocke. Det var här borta i strömmen, som vi kallar det. Jocke hade fått en Gös, en enligt honom ganska normalstor. Åh, vad roligt tyckte vi! Gös är ju en fantastiskt fin matfisk. Vi skulle just åka hem när vi sa att vi nog skulle prova på ett ställe till. Vilken tur...

Detta var resultatet av att vi nog skulle prova ett ställe till...

Vi åkte hem till "Pallen" för att väga den eftersom vi inte har någon våg.

Vilken baddare!

Jocke filéar.

Det blev några rejäla och fina filéer!
Vi hade kalas för pappa ett par dagar senare och då bjöd vi på denna Gös. Jocke lagade en jättegod gratäng med räkor och fänkål...något av det godaste jag ätit. Vi var 8 personer som åt, och det räckte gott och väl=) Hoppas på fler sådana fisketurer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar