tisdag 25 september 2012

Höst!

Höst. Det måste vara ett av de vanligaste samtalsämnena i dessa dagar! För nu ÄR det verkligen höst, på riktigt, så som man tänker sig att hösten ska vara och som den oftast beskrivs.

Regn
Blåst
Löven faller
Svampplockning
Regnkläder, stövlar, vantar plockas fram
Man börjar frysa (usch å fy å blä)!
Man tänder ljus
Man kurar ner sig i soffan under filten med en bok
Man dricker the och varm choklad
Man lägger "värmegrodan" i micron ganska många gånger per dag...

Jag tycker om årstidsväxlingarna så därför säger jag som jag brukar göra, att denna tid är riktigt fin och mysig på sitt sätt. Det gäller bara att ta på sig MYCKET kläder. Iallafall om man är frusen, som jag.

Till sist. Ett citat som jag läste i almanackan idag. Har inget direkt med hösten att göra, men ändå. Så sant och ganska kul.

" Att klaga är som att sitta i en gungstol-du har något att göra men du kommer ingenstans".



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar