torsdag 26 januari 2012

Plugg och födelsedagsplanerande!

Idag blev det en långpromenad mot Skålleruds kyrka. Härligt! Det är en väldigt fin väg att gå på. Tyst och lugnt, lite trafik och skogen.


Sedan var det dax för plugg. En väldigt bra bok- om att arbeta naturvetenskapligt med barn. Värmde händerna med min "värmegroda", som jag köpt på butiken "Wiljan" i Mellerud. Den är så skön att värma sig med, det kan jag verkligen rekommendera för dig som har frusna händer! In i micron ett par minuter-klart! Den håller värmen runt 15 minuter. En suverän grej!


På eftermiddagen köpte jag och barnen presenter till vår Joakim som fyller år imorgon. Här hemma brukar vi göra så att den som fyller år får önska vad vi ska äta på kvällen. Nu är det alltså Joakims tur. Han har önskat sin favorit som jag gör emellanåt- Ädelostfylld kycklingfilé med rosépepparsås, pressad potatis och grönsaker. Så imorgon kväll är det jag som är kocken här=)


Till sist- en sångtext som jag tycker så mycket om. Till er alla där ute:


"Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu.
Att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du".































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar