fredag 27 januari 2012

GRATTIS Joakim!

Idag fyller Joakim 36 år! Jag hoppas du ska få en riktigt bra födelsedag. Lite typiskt att jag ska till skolan på obligatorisk laboration i eftermiddag, och Joakim slutar tidigt...men vi ser fram emot att fira ikväll. Som jag skrev igår så är det jag som ska fixa maten och nu på förmiddagen, innan jag åker till skolan, så ska jag förbereda en dessert som ska stå i kylen några timmar.

Läste några tänkvärda ord på mjölkpaketen vid frukosten idag.


Visst är det väl så, att det mesta går att se positivt. Ofta handlar det om ett val. Vad väljer jag att fokusera på? Att det är kallt ute och jobbigt med alla vinterkläder? Eller att vara tacksam för att jag har ett hus att gå in och värma mig i? Att jag har sovit dåligt och är trött? Eller att jag har en säng att ligga i på natten? Att jag har en massa tvätt som aldrig tar slut? Eller att vara glad för att jag har en tvättmaskin som tvättar åt mig? Att tänka positiva tankar gör att man mår så mycket bättre och det är viktigt att kunna se saker ur flera perspektiv.

Så, tanka dig med positiva tankar, det gör din dag så mycket bättre!
Ha en riktigt mysig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar