onsdag 23 maj 2012

Storgäddan, sommar...och plugg!

Vilka dagar! Började dagen med en timmes promenad mot Skållerud och in på Pilgrimsleden, en jättefin promenadväg. Underbart med denna sol och värme. Det gäller då att vara effektiv i pluggandet (gå upp tiiidigt och börja) och ta med sig böcker, papper och dator ut=) Imorgon har vi en muntlig redovisning på en uppgift vi haft på VFUn, så den har varit mitt fokus idag. På fredag ska jag skriva klart en seminarieuppgift som ska vara klar på måndag och sen är det dax för den STORA sista rapporten som ska in nästa fredag. Snart sommarlov...
Förra fredagen var Joakim och hans farbror ute och fiskade. Det har blivit en del fiske här hemma i viken nu. Det är gott om Gäddor och Abborrar för tillfället.

Joakim drog upp denna fina gädda!

En av de större jag sett.

Joakim kom hem med rosor till mig för ett par dagar sen. "För att du tar hand om allt så bra här hemma...barn, mat, tvätt, disk...när jag jobbar mycket". Jag blev så glad! Gulligt gjort!

På tal om perspektiv. (Vi läser om olika teoretiska perspektiv på barns lärande och utveckling nu). Detta var mitt perspektiv idag när jag lyfte huvudet från papperen=) Underbart!

Det var riktigt varmt och sjön låg helt spegelblank.
Det gäller att ta vara på dagarna och njuta! Det var inte längesedan som isen låg i viken...och nu kan man faktiskt bada! Jag har dock inte gjort det än, men barnen och Jocke har varit i ett par gånger redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar